Saturday, January 21, 2006

我開始中文生活

我不知道能不能,可是今天我開始兩個禮拜差不多沒有英文。 我要沒有上英文的課三個禮拜。所以,我要屬目想中文。 在摩西哥的時後,我試試看做一樣。

但是我需要你的幫芒。說中文的人,幾位喜歡看我的網誌。如果你看得懂我寫什麼,我有一挑戰給你,翻譯我寫什麼對英文。我的中文,我知道有很多問題,可是覺得看中文的人,能看的懂我的意思。 所以,如果你在學習英文,我想你在迴響翻我的意思。 然後,我可以改進你的英文。 況且,你可以告訴我幾個的問題。 我知道有大多,可是情告訴我幾個。

反正我很高興沒教英文兩個多禮拜。 有時候我愛教,可是平常不喜歡需要說英文。有時候對我的念不好。我希望用我的假學得好好兒。

現在緊張律師的學校。 很快應該發現可不可以進我的第一大學。 我也緊張不會用時間這裡真的學中文。 我想看的動報紙。 我希望看的動電師,可是我才可以學六個月。

我可以寫比教多,可是怕沒有人看的懂我的中文。 如果有人響應這個,我會再寫。

2 comments:

Erica H said...

我發現我不可以一邊吃飯一邊看你的部落格,這樣我會消化不良。
I don't know i can do it or not, but i haven't spoken or read English for two weeks and taught English for three weeks. So,I'm tring to arrive the level that I did in Mexico. (是"墨西哥"不是"摩西哥",但有個國家叫"摩洛哥" 在歐洲,是依個很小的國家,聽說...這改天再說吧!)

But I need help, people who speak Chinese and like my blog, if you can understand my writing, I will give you a chellange that translating it to English. I Know i have a lots problems in my Chinese, but i guess people who can read and speak Chinese can understnd my articles. So, if you are learning English and respond my article then i will tell you and correct your English. Besides, you can tell me what the problems in my chinese then i will tell you yours.

Anyway,I'm happy that i haven't taught English around two weeks. Sometimes i love teaching, but as usual i don;t need it, that is not helpful to my speaking, i hope that i would learn more on holidays.

Now I'm very nevours about my law school, it will be soon dicovering that i will be admitted by my first ideal university. I'm also worried about i can't use the time very well to learn Chinese cause i can;t understand the newspaper and TV program very well yet, but i just leraned six months.

I can write better Chinese, but i'm afraid no one understnd my chinese, if someone respond it, i'll keep writing.

(華馬修不准我用"wanna")

我的確回了你的網誌,不過頭髮也白了一半....要一邊翻一邊想還要一邊猜你要說什麼...

Erica H said...

這玩意兒...還真難搞